Forældre samarbejde

Forældresamarbejde:
Alle kommende forældre kan ringe, og aftale tid for rundvisning og introduktion til Raklev Børnehaves struktur og pædagogik – også hvis man blot er nysgerrig.
I måneden op til opstart anbefaler vi, at man kommer forbi et par eftermiddage med sit barn og leger med på legepladsen eller stuen. Forudgående aftale er i denne forbindelse ikke nødvendig.

Hvis barnet er hos én af de lokale dagplejere, vil barnet sandsynligvis komme i gæstepasning i Raklev Børnehave fra 2½ års alderen. Det betyder meget positivt for opstart og indkøring.
Vi tilbyder råd og vejledning omkring indkøring samt tæt daglig dialog i den første tid. Efter 3 måneder tilbydes en evaluerende opstartssamtale.

Samarbejdet mellem hjem og børnehave

• Jeres barn vil starte som enten Tangloppe (forår) eller Musling (efterår). Senere bliver de henholdsvis Krabber og Blæksprutter  -  aldersopdelt. Hver børnegruppe har deres egne primærpædagoger, så I altid kan henvende jer til voksne, som kender jeres barn rigtig godt.
  • Vi tilbyder samtaler ved opstart samt efter noget tids indkøring. Det er ikke en nødvendighed, men afholdes efter behov.
  • Vi tilbyder hjælp og information omkring Aula.
  • Vi tilbyder en årlig samtale i forbindelse med overgang fra én børnegruppe til den næste.
  • Der er hver dag mulighed for ”garderobesnak” - vi har bedst tid om eftermiddagen.
  • Giv meget gerne information vedr. fridage/sygedage/ferier gerne på Aula eller på afkrydsningssedler ved pult.
  • I må også meget gerne informere om andre forhold, som kan have betydning for jeres barns hverdag.

Generelt:

• Vi byder indenfor til højtider og særlige lejligheder – både forældre samt bedste- oldeforældre.
  • Vi sætter en ære i grundig og tydelig information.
  • Vi tager initiativ til forældredeltagelse ved aktiviteter, hvor særlige dage bare bliver endnu bedre ved fælles hjælp, fx fastelavn eller særlige udflugter.
  • Vi tager initiativ til forældresamarbejde omkring vedligehold og forbedring af især legepladsen, fx etablering af boldbane, plantekasser mv. God planlægning er en æressag.
  • Vi hilser altid
  • Vi smiler altid
  • Vi tager den vigtige snak, når der er brug for det.

Vores motto: Det tager kun 5 minutter at hente dit barn, - men vi vil så gerne have, at I bliver lidt længere.