De gode Overgange

Velkommen til Raklev Børnehave
Samarbejdet mellem hjem og børnehave

• Inden opstart opfordrer vi til, at I og jeres barn kommer på besøg for at se børnehaven, og vi kan lære hinanden at kende.
  • Jeres barn vil starte som enten Tangloppe (forår) eller Musling (efterår). Senere bliver de henholdsvis Krabber og Blæksprutter  -  aldersopdelt. Hver børnegruppe har deres egne

I måneden op til opstart anbefaler vi, at man kommer forbi et par eftermiddage med sit barn og leger med på legepladsen eller stuen. Forudgående aftale er i denne forbindelse ikke nødvendig.

Hvis barnet er hos én af de lokale dagplejere, vil barnet sandsynligvis komme i gæstepasning i Raklev Børnehave fra 2½ års alderen. Det betyder meget positivt for opstart og indkøring.
Vi tilbyder råd og vejledning omkring indkøring samt tæt daglig dialog i den første tid. Efter 3 måneder tilbydes en evaluerende opstartssamtale. Du kan læse mere om Dagplejen i Område Nord - Kalundborg, ved at klikke på dette link.

På vej til at være skoleklar
Samarbejdet med Raklev Skole og Nyrupskolen

Det er vigtigt, at overgangen fra børnehaven til skolelivet bliver så tryg som muligt. Vi samarbejder derfor i fællesskab med Børnehuset Regnbuen samt Raklev Skole og Nyrupskole om en lang række af aktiviteter og fokuspunkter, som er beskrevet i detaljer i vedhæftede pdf-fil.

Du kan læse følgende i vores dokumenter:

• Vores samarbejde og årshjul med Raklev Skole og Nyrupskole
  • Skoleparatheds kompetencer
  • Mål og principper for den gode overgang